Nyomtatás

2015. október 4., vasárnap

Köménymagos kenyér

Szerettem volna egy olyan kenyér receptet, ami gyorsan elkészül. Mármint nem kell előző este öreg tésztát készíteni hozzá. Sajnos van, hogy elfelejtem :) Hankka blogján akadtam rá erre a köményes kenyérre. Viszonylag gyorsan elkészíthető, nagyon finom kenyeret kapunk.
A köménymagról jut eszembe! Amikor kislány voltam, nem szerettem ezt a fűszert. Oly annyira, hogy nem ettem meg azt az ételt, ami tartalmazta. Egy nyáron anyukám barátnőjénél nyaraltunk az Alföldön, pontosabban Csengelén. Gyöngyiéknél házi finomságokat ettünk, kolbász, szalonna, egyebek. Nos, a szalámiban volt köménymag. Akkor minden egyes szeletből kipiszkáltam a magokat :) Jó kis játék volt, mit ne mondjak! Gyöngyit meg verte a víz, attól, amit művelek :)
De ez már a múlté! Ma már sok sok ételt el sem tudok képzelni köménymag nélkül, legyen egész vagy őrölt formában.
Köményes kenyér
Hozzávalók:

35 dkg finomliszt
20 dkg világos rozsliszt
15 dkg rétesliszt
3 evőkanál étolaj vagy zsír
1/2 evőkanál só
1/2 evőkanál őrölt kömény
teáskanál cukor
5 dkg élesztő
5 dl meleg víz

A liszteket egy tálba mérem, hozzáadom a sót, köményt, zsiradékot. beletesszük a cukrot, rámorzsoljuk az élesztőt majd a vizet és bedagasztjuk. Két püspökkenyér formát kibélelünk sütőpapírral. A tésztát ketté osztjuk, megformázzuk és a formába tesszük. meleg helyen, letakarva duplájára kelesztjük.
Közben a sütőt előmelegítjük 200 fokra. Ha megkeltek a tészták meghintjük rozsliszttel, tetszés szerint bevágjuk és megsütjük.
Sütés idejét sajnos nem tudom megmondani, pedig rengetegszer elkészítettem és mindig elfelejtettem az órát nézni. De legközelebb lemérem! Addig is végezzetek tűpróbát!

Köményes kenyér




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...