2015. szeptember 6., vasárnap

Habos pogácsa

Nálunk habos pogácsa, a nagymamám így hívta. Igazából non plus ultra néven elterjedt apró sütemény, ami nagyon finom, igazi lagzis süti. Viszonylag egyszerű az elkészítése és nagyon mutatós. Ehhez van egy nagyon régit történetem. Már írtam a lagzis sütésről, amit kislányként éltem meg. Nos a segédkezésben történt egy kis baleset is. Megkért az egyik néni, hogy egy tálca habos pogácsát vigyek át az egyik helységből a másikba. Ez nekem nagy öröm volt és ebben a nagy boldogságban megbotlottam és elestem. Mondanom se kell, hogy mi történt! A sütik szanaszét szóródtak, eltörtek, a habok jobb esetben megnyomódtak. De ettől függetlenül nagyon szeretem ezt a sütikét is .)

Hozzávalók:

28 dkg liszt
25 dkg margarin
3 evőkanál porcukor
3 tojássárgája

30 dkg porcukor
1 kiskanál ecet
3 tojás fehérje

ragasztáshoz tetszés szerinti lekvár

A tésztához összegyúrjuk a lisztet, a margarint, porcukrot és a tojások sárgáját. Lágy, omlós tésztát kapunk, jó órára hűtőbe tesszük.

A fehérjéket habbá verjük, hozzáadjuk a 30 dkg porcukrot és jó keményre, fényesre készítjük, majd beletesszük az ecetet.

Tésztát nyújtjuk, korongokat szaggatunk, tepsibe tesszük. A tészták tetejére habot teszünk nyomózsák vagy kiskanál segítségével és 150 fokos sütőben szép lassan megsütjük. Ha kihűltek lekvárral összeragasztjuk a habos linzereket.

Habos linzerek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...